Урядовий контактний центр

Урядова "гаряча лінія"
– Урядова «гаряча лінія» для дзвінків із-за кордону (оплата за тарифами відповідного оператора зв’язку)

– «гаряча лінія» з питань Міністерства оборони України

– «гаряча лінія» із соціальних питань

– «гаряча лінія» з питань протидії торгівлі людьми та домашньому насильству

– «гаряча лінія» з питань енергозабезпечення «СТРУМ»

– «гаряча лінія» з питань освіти для мешканців тимчасово окупованих територій

– «гаряча лінія» Міндовкілля на зв’язку з питань захисту довкілля та природних ресурсів України

– «гаряча лінія» з питань безпеки дітей в Інтернеті
Гаряча лінія для громадян з порушенням слуху:

Зателефонувати зараз
Урядова “гаряча лінія” 1545(webcall)
Пн-Чт 9:00 – 18:00, Пт 9:00 – 16:45

Питання безпеки та оборони
Порядок надання допомоги евакуйованим особам та особам, які проживають в деокупованих населених пунктах

Порядок використання коштів з рахунка Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій для задоволення потреб осіб, евакуйованих із населених пунктів, що розташовані в районах проведення воєнних (бойових) дій (можливих бойових дій), у безпечні райони, та осіб, які проживають в деокупованих населених пунктах, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 1195 від 21 жовтня 2022 року (далі- Порядок).

1. Цей Порядок визначає механізм здійснення видатків та використання коштів для задоволення потреб осіб, евакуйованих із населених пунктів, що розташовані в районах проведення воєнних (бойових) дій (можливих бойових дій), у безпечні райони, та осіб, які проживають в деокупованих населених пунктах, що надійшли як добровільні внески (благодійні пожертви) від фізичних та юридичних осіб приватного права та/або публічного права на рахунок Мінреінтеграції, відкритий у Національному банку (далі – кошти), які є джерелом формування спеціального фонду державного бюджету.

Перерахування коштів з поточного рахунка Мінреінтеграції, відкритого в Національному банку для задоволення потреб осіб, евакуйованих із населених пунктів, що розташовані в районах проведення воєнних (бойових) дій (можливих бойових дій), у безпечні райони, та осіб, які проживають в деокупованих населених пунктах, на відповідний рахунок Казначейства за бюджетною програмою “Здійснення заходів з підтримки евакуйованих осіб та осіб, які проживають в деокупованих населених пунктах” здійснюється з урахуванням пунктів 13-18 цього Порядку.

2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України, Законах України “Про гуманітарну допомогу”, “Про благодійну діяльність та благодійні організації”, “Про громадські об’єднання” та інших законодавчих актах щодо надання благодійних пожертв, гуманітарної допомоги, грантів та дарунків.

3. За напрямами, визначеними у підпунктах 1, 2 та 9 пункту 6 цього Порядку, кошти використовуються за бюджетною програмою “Здійснення заходів з підтримки евакуйованих осіб та осіб, які проживають в деокупованих населених пунктах”, головним розпорядником та відповідальним виконавцем якої є Мінреінтеграції.

У разі потреби відкриття нової бюджетної програми здійснюється в установленому законодавством порядку.

4. У разі потреби розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачі бюджетних коштів, які можуть здійснювати видатки за визначеними у пункті 6 цього Порядку напрямами, визначаються головним розпорядником бюджетних коштів з урахуванням вимог щодо формування єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів і даних такого реєстру.

5. За напрямами, визначеними у підпунктах 3-8 пункту 6 цього Порядку, кошти можуть отримувати центральні органи виконавчої влади та інші державні органи, обласні, районні та Київська державна (військові) адміністрації, органи місцевого самоврядування, військові адміністрації населених пунктів, підприємства, установи, організації державної та комунальної форми власності (далі – заявники).

6. Кошти спрямовуються на:

1) грошову допомогу цивільному населенню, яке евакуюється, – разову виплату готівкових коштів особам, які евакуйовані із населених пунктів, що розташовані в районах проведення воєнних (бойових) дій (можливих бойових дій), у безпечні райони та не отримували допомогу за рахунок коштів міжнародних організацій;

2) грошову допомогу цивільному населенню деокупованих населених пунктів – разову виплату готівкових коштів особам, які проживають в деокупованих населених пунктах та не отримували допомогу за рахунок коштів міжнародних організацій;

3) задоволення продовольчих потреб – закупівлю продуктів харчування, зокрема дитячого харчування, питної води, та їх доставку до місць призначення;

4) забезпечення одягом та взуттям, товарами першої необхідності, гігієнічними засобами – закупівлю одягу, взуття, товарів першої необхідності, гігієнічних засобів та їх доставку до місць призначення;

5) забезпечення медичними засобами – закупівлю лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів, допоміжних засобів до них та їх доставку до місць призначення;

6) евакуацію/вивезення/переміщення цивільного населення з районів проведення воєнних (бойових) дій (можливих бойових дій) у безпечні райони, зокрема на оплату транспортних послуг, пально-мастильних матеріалів;

7) оплату транспортування гуманітарних вантажів, послуг для зберігання гуманітарної та іншої допомоги на території України;

8) облаштування місць компактного проживання громадян, які у зв’язку з проведенням воєнних (бойових) дій залишили місце проживання/перебування (вимушених переселенців);

9) компенсацію витрат власних коштів, понесених АТ “Укрпошта” за період з 9 червня 2023 р. до 15 серпня 2023 р., для виплати грошової допомоги цивільному населенню, яке евакуюється, передбаченої підпунктом 1 цього пункту, з урахуванням коштів, які не виплачені АТ “Укрпошта” та потребують повернення на рахунки Мінреінтеграції за період до 9 червня 2023 року;

10) на забезпечення здійснення заходів з повернення дітей, депортованих або примусово переміщених і таких, що перебувають під ризиком депортації та/або примусового переміщення (компенсацію за понесені витрати юридичної особи (оплату вчинюваних нотаріальних дій (у разі звернення), вартості проїзду, добових, проживання дитини та її законного представника або уповноваженої особи під час поїздки та забезпечення речами першої необхідності); виплату законному представнику одноразової грошової допомоги на дітей та компенсацію вартості оренди житлових приміщень після їх повернення за умови фактичного проживання в них строком не більш як два місяці (у разі потреби).

Першочергово кошти спрямовуються за напрямами, визначеними у підпунктах 1, 2 і 10 цього пункту.

Уповноваженою організацією, що здійснює виплату і доставку грошових допомог, визначених підпунктами 1 і 2 цього пункту, та згідно із законодавством має право надавати такі послуги, є АТ “Укрпошта”.

Для здійснення виплати одержувачам грошових допомог, визначених підпунктами 1 і 2 цього пункту, Мінреінтеграції в порядку, передбаченому Законом України “Про публічні закупівлі”, укладаються з АТ “Укрпошта” договори про надання послуг з виплати та доставки грошових допомог (далі – договір).

Права та обов’язки сторін договору, захист персональних даних одержувачів, здійснення контролю за додержанням умов договору щодо строків виплати, звітування, забезпечення збереженості та цільового використання коштів, інших умов взаємодії в рамках цього Порядку для виплати грошової допомоги обумовлюються в договорі.

Перерахунок коштів, передбачених підпунктом 9 цього пункту, здійснюється Мінреінтеграції одноразово за зверненням АТ “Укрпошта” про компенсацію і звітом про виплату грошової допомоги цивільному населенню, що формується на основі відомостей про виплату грошової допомоги цивільному населенню за кожним поданням АТ “Укрпошта” Мінреінтеграції за період з 9 червня 2023 р. до 15 серпня 2023 року.

Оплата послуг, пов’язаних з виплатою і доставкою грошових допомог, передбачених цим Порядком, включена у тарифи на оплату послуг, пов’язаних з виплатою і доставкою пенсій та грошових допомог населенню в готівковій формі, встановлені абзацами другим і третім пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 987 “Деякі питання оплати послуг, пов’язаних з виплатою і доставкою пенсій та грошових допомог”, та здійснюється на умовах, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 305 “Про особливості роботи акціонерного товариства “Укрпошта” в умовах воєнного стану”.

Мінреінтеграції може використовувати кошти з рахунка Мінреінтеграції, відкритого у Національному банку (далі – рахунок Мінреінтеграції), для оплати комісійних витрат у рамках виконання договору банківського рахунка з Національним банком.

7. Грошова допомога цивільному населенню деокупованих населених пунктів виплачується згідно з підпунктом 2 пункту 6 цього Порядку особам, які проживали в населених пунктах, дата завершення тимчасової окупації яких зазначена в переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженому Мінреінтеграції (далі – перелік), на дату деокупації таких населених пунктів.

8. Грошова допомога цивільному населенню деокупованих населених пунктів виплачується АТ “Укрпошта” у таких розмірах:

3 тис. гривень – для осіб з інвалідністю та дітей;

2 тис. гривень – для інших осіб.

Розмір отриманої грошової допомоги цивільному населенню деокупованих населених пунктів не враховується під час обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, що надається відповідно до законодавства, та не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу відповідно до підпункту 165.1.1 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України.

9. Для виплати грошової допомоги цивільному населенню деокупованих населених пунктів виконавчий орган сільської, селищної, міської ради/військова адміністрація населеного пункту протягом семи днів з дня набрання чинності змінами, внесеними до переліку, щодо деокупації відповідної території подає в паперовій або електронній формі (за наявності технічної можливості) відповідній обласній державній (військовій) адміністрації інформацію про кількість осіб (за категоріями), що проживали в населеному пункті на дату його деокупації (крім осіб, що отримували допомогу за рахунок коштів міжнародних організацій), яким передбачається надання грошової допомоги, та суму коштів, необхідну для виплати такої допомоги.

У разі коли виконавчий орган сільської, селищної, міської ради не поновив свою діяльність та в установленому порядку не утворено відповідну військову адміністрацію населеного пункту, така інформація подається в паперовій або електронній формі (за наявності технічної можливості) протягом семи днів з дня початку виконання повноважень відповідною військовою адміністрацією населеного пункту, але не раніше дня набрання чинності змінами, внесеними до переліку, щодо деокупації відповідної території.

Відповідна обласна державна (військова) адміністрація протягом двох робочих днів з дня отримання інформації, зазначеної в абзацах першому і другому цього пункту, подає АТ “Укрпошта” узагальнену інформацію про кількість осіб та необхідну суму коштів у паперовій або електронній формі (за наявності технічної можливості).

Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради/військова адміністрація населеного пункту попереджає цивільне населення про надання грошової допомоги цивільному населенню деокупованих населених пунктів за два дні до початку її надання із зазначенням адреси, за якою надаватиметься така допомога, а також забезпечує здійснення заходів безпеки цивільного населення.

Для отримання грошової допомоги особа пред’являє:

документ, що посвідчує особу, або єДокумент;

документ, що підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);

документ, що підтверджує інвалідність;

свідоцтво про народження дитини або відображення в електронній формі інформації, що міститься у свідоцтві про народження, виготовленому на паперовому бланку (е-свідоцтво про народження).

Надання грошової допомоги цивільному населенню деокупованих населених пунктів здійснюється в присутності представника виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради/військової адміністрації населеного пункту, який перевіряє зазначені документи та вносить дані зазначених документів до відомості про виплату зазначеної грошової допомоги у паперовій формі за формою згідно з додатком.

У разі здійснення разової виплати одній особі суми грошової допомоги цивільному населенню деокупованих населених пунктів, яка відповідає критеріям здійснення заходів з фінансового моніторингу, визначеним Законом України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення” і відповідними постановами Національного банку, виплата здійснюється згідно із законодавством.

У разі відсутності у особи, якій надається грошова допомога цивільному населенню деокупованих населених пунктів у розмірі до 5 тис. гривень, документів, визначених абзацами шостим – дев’ятим цього пункту, у відомості про виплату грошової допомоги цивільному населенню зазначаються дані документів однієї-двох осіб, які можуть підтвердити особу, яка отримує допомогу.

10. Грошова допомога цивільному населенню, яке евакуюється, виплачується АТ “Укрпошта” у таких розмірах:

3 тис. гривень – для осіб з інвалідністю та дітей;

2 тис. гривень – для інших осіб.

Розмір отриманої грошової допомоги цивільному населенню, яке евакуюється, не враховується під час обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, що надається відповідно до законодавства, та не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу відповідно до підпункту 165.1.1 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України.

11. Для виплати грошової допомоги цивільному населенню, яке евакуюється залізничним транспортом, обласна державна (військова) адміністрація на підставі інформації, що надійшла від збірного пункту евакуації, подає акціонерним товариствам “Укрзалізниця” та “Укрпошта” за чотири робочих дні до дня проведення евакуації (відбуття евакуаційного поїзда) інформацію про орієнтовну кількість цивільного населення, яке евакуюється.

Маршрут евакуації визначається в плані евакуації населення (працівників), який затверджується начальником обласної державної (військової) адміністрації, яка організовує евакуацію, та погоджується начальником обласної державної (військової) адміністрації, на території якої планується розміщення евакуйованого населення.

Збірний пункт евакуації в день проведення евакуації подає:

АТ “Укрзалізниця” після розміщення евакуйованих осіб в поїзді – підписану відомість про виплату грошової допомоги цивільному населенню з відмітками щодо присутності осіб, які евакуюються, в паперовій формі за формою згідно з додатком;

АТ “Укрпошта” – відомість про виплату грошової допомоги цивільному населенню за формою згідно з додатком в електронній формі у форматі XLS (XLSX).

Після прибуття евакуаційного поїзда АТ “Укрпошта” отримує в АТ “Укрзалізниця” відомості про виплату грошової допомоги цивільному населенню за формою згідно з додатком.

АТ “Укрпошта” звіряє відомості про виплату грошової допомоги цивільному населенню, яке евакуюється, з відомостями про осіб, які раніше отримували таку допомогу, після отримання відомостей від збірного пункту евакуації в електронній формі у форматі XLS (XLSX).

Особі, яка раніше отримувала грошову допомогу цивільному населенню, яке евакуюється, виплата не здійснюється.

Після проведення перевірки відомостей про осіб, які раніше отримували грошову допомогу цивільному населенню, яке евакуюється, АТ “Укрпошта” виплачує грошову допомогу цивільному населенню, яке евакуюється, протягом десяти календарних днів з дня прибуття відповідних осіб до приймального пункту евакуації, розташованого на залізничному вокзалі.

Для отримання грошової допомоги цивільному населенню, яке евакуюється, особа пред’являє:

документ, що посвідчує особу, або єДокумент;

документ, що підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);

документ, що підтверджує інвалідність;

свідоцтво про народження дитини або відображення в електронній формі інформації, що міститься у свідоцтві про народження, виготовленому на паперовому бланку (е-свідоцтво про народження).

У разі виникнення обставин, що унеможливлюють виплату грошової допомоги цивільному населенню, яке евакуюється (відсутності електропостачання, відсутності можливості надання електронних комунікаційних послуг), відповідна виплата здійснюється протягом п’яти днів з дня припинення таких обставин.

У разі здійснення разової виплати одній особі суми грошової допомоги цивільному населенню, яке евакуюється, яка відповідає критеріям здійснення заходів з фінансового моніторингу, визначеним Законом України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення” і відповідними постановами Національного банку, виплата здійснюється згідно із законодавством.

У разі відсутності у особи, якій надається грошова допомога цивільному населенню, яке евакуюється, у розмірі до 5 тис. гривень, документів, визначених абзацами одинадцятим – чотирнадцятим цього пункту, у відомості про виплату грошової допомоги цивільному населенню зазначаються дані документів однієї-двох осіб, які можуть підтвердити особу, якій надається зазначена допомога.

12. Для виплати грошової допомоги цивільному населенню, яке евакуюється автомобільним транспортом, обласна державна (військова) адміністрація (на підставі інформації, що надійшла від збірного пункту евакуації, кол-центру) подає відповідній обласній державній (військовій) адміністрації, на території якої планується розміщення евакуйованого населення, та АТ “Укрпошта” за чотири робочих дні до дня проведення евакуації згідно з визначеним маршрутом (відбуття автобусів, виділених для евакуації, відбуття індивідуальних транспортних засобів) інформацію про орієнтовну кількість цивільного населення, яке евакуюється.

Маршрут евакуації визначається в плані евакуації населення (працівників), який затверджується начальником обласної державної (військової) адміністрації, яка організовує евакуацію, та погоджується начальником обласної державної (військової) адміністрації, на території якої планується розміщення евакуйованого населення.

Збірний пункт евакуації в день проведення евакуації уточнює чисельність евакуйованого населення, порядок його відправлення, організовує його збір та ведення обліку, здійснює посадку населення на транспортні засоби, формує транспортні колони (зокрема, із числа користувачів, власників індивідуальних транспортних засобів) та подає:

водію автобуса підписану відомість про виплату грошової допомоги цивільному населенню за формою згідно з додатком з відмітками щодо присутності осіб, які евакуюються, в паперовій формі;

АТ “Укрпошта” відомість про виплату грошової допомоги цивільному населенню за формою згідно з додатком в електронній формі у форматі XLS (XLSX).

Після прибуття автобуса, виділеного для евакуації, водій передає відомості про виплату грошової допомоги цивільному населенню за формою згідно з додатком працівнику АТ “Укрпошта”.

АТ “Укрпошта” звіряє відомості про виплату грошової допомоги цивільному населенню, яке евакуюється, з відомостями про осіб, які раніше отримували таку допомогу, після отримання відомостей від збірного пункту евакуації в електронній формі у форматі XLS (XLSX).

Особі, яка раніше отримувала грошову допомогу цивільному населенню, яке евакуюється, виплата не здійснюється.

Після проведення перевірки відомостей про осіб, які раніше отримували грошову допомогу цивільному населенню, яке евакуюється, АТ “Укрпошта” виплачує грошову допомогу цивільному населенню, яке евакуюється, протягом десяти календарних днів з дня прибуття відповідних осіб до приймального пункту евакуації.

Для отримання грошової допомоги цивільному населенню, яке евакуюється, особа пред’являє:

документ, що посвідчує особу, або єДокумент;

документ, що підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);

документ, що підтверджує інвалідність;

свідоцтво про народження дитини або відображення в електронній формі інформації, що міститься у свідоцтві про народження, виготовленому на паперовому бланку (е-свідоцтво про народження).

У разі виникнення обставин, що унеможливлюють виплату грошової допомоги цивільному населенню, яке евакуюється (відсутності електропостачання, відсутності можливості надання електронних комунікаційних послуг), відповідна виплата здійснюється протягом п’яти днів з дня припинення таких обставин.

У разі здійснення разової виплати одній особі суми грошової допомоги цивільному населенню, яке евакуюється, яка відповідає критеріям здійснення заходів з фінансового моніторингу, визначеним Законом України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення” і відповідними постановами Національного банку, виплата здійснюється згідно із законодавством.

У разі відсутності у особи, якій надається грошова допомога цивільному населенню, яке евакуюється, у розмірі до 5 тис. гривень, відповідних документів, визначених абзацами одинадцятим – чотирнадцятим цього пункту, у відомості про виплату грошової допомоги цивільному населенню зазначаються дані документів однієї-двох осіб, які можуть підтвердити особу, якій надається допомога.

13. Для прийняття рішень щодо розподілу та/або передачі коштів для виконання завдань за напрямами, визначеними у пункті 6 цього Порядку, Мінреінтеграції утворює комісію з питань розподілу (передачі) коштів (далі – комісія).

Розподіл та/або передача коштів для виконання завдань за напрямами, визначеними у пункті 6 цього Порядку, здійснюється в межах наявних коштів на рахунку Мінреінтеграції, а також невикористаних коштів на відповідних рахунках спеціального фонду державного бюджету за результатами виконаних завдань за напрямами використання коштів, визначеними у пункті 6 цього Порядку.

Інформація про суму коштів, що надійшли на рахунок Мінреінтеграції, а також залишок коштів на рахунку Мінреінтеграції оновлюється не рідше ніж один раз на місяць на офіційному веб-сайті Мінреінтеграції.

Положення про комісію та її персональний склад затверджуються Мінреінтеграції. Рішення комісії затверджуються наказом Мінреінтеграції.

До складу комісії входять голова, заступник голови, секретар та члени комісії з представників Мінреінтеграції.

До складу комісії, крім посадових осіб Мінреінтеграції, можуть входити представники інших центральних органів виконавчої влади та громадських, у тому числі міжнародних організацій (за згодою).

Кількість представників громадських, у тому числі міжнародних організацій становить не менше третини складу комісії.

Інформація про дату, час, місце та порядок денний засідання комісії оприлюднюється за три робочих дні до дня проведення засідання на офіційному веб-сайті Мінреінтеграції.

Формою роботи комісії є відкрите засідання, яке проводиться за потреби.

Засідання може бути проведено в режимі відеоконференції з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, про що зазначається в порядку денному такого засідання.

14. Комісія приймає рішення щодо розподілу та/або передачі коштів на підставі поданих заявниками пропозицій за формою, визначеною Мінреінтеграції, щодо фактичної потреби в коштах на виконання завдань за кожним напрямом, визначеним у пункті 6 цього Порядку.

У пропозиції зазначається детальний зміст завдання (проблема, яка буде розв’язана в результаті виконання, обґрунтування, загальна характеристика та актуальність, строки виконання із зазначенням кількості днів або місяців, необхідних для виконання завдання, розрахунковий обсяг видатків за кожним видом товарів, робіт та послуг), продукція (послуга), що буде створена (надана), очікувані результати виконання завдання, їх потенційні споживачі, пропозиції щодо визначення бюджетної програми або відкриття у разі потреби нової бюджетної програми, включаючи трансферти місцевим бюджетам.

Пропозиції подаються в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги” на адресу електронної пошти: info@minre.gov.ua.

Комісія приймає рішення про розподіл та/або передачу коштів у межах наявних коштів на рахунку Мінреінтеграції, а також невикористаних коштів на відповідному рахунку спеціального фонду державного бюджету.

15. За результатами розгляду пропозиції комісія у строк, що не перевищує 30 календарних днів з дня отримання такої пропозиції, приймає одне з таких рішень:

про розподіл та/або передачу коштів;

про відмову у розподілі та/або передачі коштів;

про надіслання пропозиції на доопрацювання.

Підставами для прийняття рішення про відмову у розподілі та/або передачі коштів є:

відсутність коштів на рахунку Мінреінтеграції, а також невикористаних коштів на відповідних рахунках спеціального фонду державного бюджету за результатами виконання заявниками завдань за напрямами використання коштів, визначеними у пункті 6 цього Порядку, у розмірі, достатньому для фінансування поданої пропозиції;

подання пропозиції, що не відповідає напрямам використання коштів, визначеним у пункті 6 цього Порядку.

За наявності у поданій пропозиції недоліків або подання у пропозиції неповної інформації, необхідної для прийняття рішення про розподіл та/або передачу коштів з рахунка Мінреінтеграції відповідно до пункту 14 цього Порядку, комісія приймає рішення про повернення такої пропозиції на доопрацювання у зв’язку з невідповідністю поданої пропозиції пункту 14 цього Порядку з обґрунтуванням щодо невідповідності пропозиції.

Комісія інформує заявників, які подали пропозиції, про прийняте рішення у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.

16. Рішення комісії щодо розподілу та/або передачі коштів є підставою для:

1) підготовки Мінреінтеграції проекту акта Кабінету Міністрів України:

про розподіл коштів з рахунка Мінреінтеграції, у разі потреби відкриття нової бюджетної програми для подальшого їх використання Мінреінтеграції та/або перерахування заявникам, включеним до мережі головного розпорядника коштів державного бюджету, яким є Мінреінтеграції;

про передачу коштів з рахунка Мінреінтеграції іншому головному розпоряднику коштів державного бюджету (у разі, коли заявником є такий головний розпорядник коштів державного бюджету, розпорядник коштів державного бюджету нижчого рівня або одержувач бюджетних коштів, включений до його мережі);

про розподіл або передачу коштів з рахунка Мінреінтеграції, у разі потреби відкриття нової бюджетної програми для надання трансфертів місцевим бюджетам (у разі, коли заявниками є органи місцевого самоврядування);

2) перерахування коштів з рахунка Мінреінтеграції для подальшого їх використання Мінреінтеграції та/або перерахування заявникам, включеним до мережі головного розпорядника коштів державного бюджету, яким є Мінреінтеграції.

17. У рішенні комісії та проекті акта Кабінету Міністрів України про розподіл та/або передачу коштів з рахунка Мінреінтеграції, зокрема, зазначаються:

головний розпорядник коштів державного бюджету, заявник;

у разі потреби відповідальний виконавець бюджетної програми, розпорядники коштів державного бюджету нижчого рівня та одержувачі бюджетних коштів;

напрям використання коштів, визначений відповідно до пункту 6 цього Порядку;

код і назва бюджетної програми, за якою встановлено бюджетні асигнування, або у разі потреби пропозиція щодо визначення Мінфіном коду і назви нової бюджетної програми (включаючи трансферти місцевим бюджетам);

обсяг коштів (тис. гривень) з визначенням видатків споживання і видатків розвитку;

обсяг коштів для надання трансфертів місцевим бюджетам у розрізі органів місцевого самоврядування (тис. гривень);

положення про підготовку проекту акта Кабінету Міністрів України про розподіл та/або передачу коштів з рахунка Мінреінтеграції або положення про перерахування коштів з рахунка Мінреінтеграції на відповідний рахунок Казначейства;

положення про повернення залишків невикористаних коштів за результатами виконання завдань за напрямами використання коштів, визначеними у пункті 6 цього Порядку, на рахунок спеціального фонду державного бюджету, відкритий в Казначействі для Мінреінтеграції.

18. Розподіл та/або передача коштів з рахунка Мінреінтеграції за результатами прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про розподіл та/або передачу коштів або рішення комісії забезпечується шляхом:

подання Мінфіну пропозицій щодо внесення змін до розпису державного бюджету;

підготовки та подання Мінреінтеграції до Національного банку платіжної інструкції щодо перерахування коштів з рахунка Мінреінтеграції на відповідний рахунок Казначейства.

Мінфін забезпечує внесення в установленому порядку змін до розпису державного бюджету на підставі рішення Кабінету Міністрів України про розподіл та/або передачу коштів та/або пропозицій Мінреінтеграції, підготовлених відповідно до рішення комісії.

18-1. У 2024 році за напрямом, визначеним у підпункті 10 пункту 6 цього Порядку, розподіл невикористаного залишку коштів спеціального фонду державного бюджету за програмою 3901130 “Здійснення заходів з підтримки евакуйованих осіб та осіб, які проживають в деокупованих населених пунктах”, джерелом формування якого є кошти, що надійшли на рахунок Мінреінтеграції, здійснюється Кабінетом Міністрів України за поданням Мінреінтеграції без засідання комісії.

19. Операції з перерахування, використання, відображення в бухгалтерському обліку про виконання державного бюджету та складення звітності про надходження та використання коштів з рахунка Мінреінтеграції здійснюються відповідно до Положення про особливості казначейського обслуговування коштів, отриманих головними розпорядниками коштів державного бюджету на рахунки, відкриті в Національному банку України, затвердженого Мінфіном.

Перерахування коштів у вигляді трансфертів місцевим бюджетам здійснюється Казначейством відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132.

Залишки коштів невикористаних трансфертів місцевим бюджетам за результатами виконання заявниками завдань за напрямами використання коштів, визначеними у пункті 6 цього Порядку, повертаються на рахунок спеціального фонду державного бюджету, відкритий в Казначействі для Мінреінтеграції, на підставі платіжної інструкції, наданої місцевим фінансовим органом.

20. Закупівля товарів, робіт і послуг за напрямами, визначеними у підпунктах 3-8 пункту 6 цього Порядку, здійснюється відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”.

21. Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня, одержувачі бюджетних коштів, заявники подають щомісяця до 20 числа Мінреінтеграції за встановленою ним формою звіт про використання коштів.

У разі наявності залишку коштів на кінець бюджетного періоду розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня, одержувачі бюджетних коштів, заявники повертають їх в установленому порядку на відповідний рахунок, відкритий органах Казначейства для Мінреінтеграції.

22. Керівники заявників здійснюють контроль та несуть персональну відповідальність за своєчасність, достовірність і зміст поданих пропозицій та звітних матеріалів.

23. Відображення в первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття/закриття рахунків, реєстрація та облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних із використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.

24. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.