Урядовий контактний центр

Урядова "гаряча лінія"
– Урядова «Гаряча лінія» для дзвінків із-за кордону (оплата за тарифами відповідного оператора зв’язку)

– «Гаряча лінія» з питань Міністерства оборони України

– «Гаряча лінія» із соціальних питань

– «Гаряча лінія» з питань протидії торгівлі людьми та домашньому насильству

– лінія довіри РНБО з питань контрабанди та корупції на митниці

– «Гаряча лінія» з питань освіти для мешканців тимчасово окупованих територій

– «Гаряча лінія» Міндовкілля на зв’язку з питань захисту довкілля та природних ресурсів України

– «Гаряча лінія» з питань безпеки дітей в Інтернеті
Гаряча лінія для громадян з порушенням слуху:

Зателефонувати зараз
Урядова “гаряча лінія” 1545(webcall)
Пн-Чт 9:00 – 18:00, Пт 9:00 – 16:45

Безпека дітей у цифровому світі

Українське суспільство перебуває на шляху цифрової трансформації, побудови країни, де громадяни можуть отримати державні послуги онлайн, країни зі швидким та безпечним Інтернетом, де можливості навчатися та розвивати власну справу ‒ рівні для всіх, де дбають про захист персональних даних та безпеку дітей в Інтернеті. В Україні інструменти захисту дитини онлайн ще недостатньо відповідають викликам часу та найкращим міжнародним практикам.
Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, є важливим джерелом інформації у житті дітей під час здобуття освіти, соціалізації та самореалізації. Водночас воно може містити ризики для здоров’я, розвитку та психічного благополуччя дітей, зокрема такі загрози: сексуальну експлуатацію та насильство над дітьми, онлайн-вербування дітей для вчинення злочинів, участі в екстремістських політичних чи релігійних рухах; заклики до насильства та нанесення собі ушкоджень, зокрема самогубств; порнографічний контент або неприйнятний для дитини рекламний контент; кібербулінг і кіберсталкінг (залякування, переслідування та інші форми утисків і погроз), розповсюдження приватних та інтимних зображень дитини, шантаж; використання персональної інформації дитини в комерційних цілях тощо.
Фахівці дитячого фонду ООН UNICEF виділяють три основні форми ризику, які загрожують дітям в Інтернеті: контент, контакт і поведінка.
Загроза неприйнятного контенту — найбільш поширена для дітей. Величезну кількість неприйнятних для дітей матеріалів в мережі представляють порнографія, зображення і відео зі сценами насильства, матеріали, що розпалюють ненависть і дискримінацію, а також вебсайти, де пропагуються вживання алкоголю/наркотиків, членоушкодження або самогубство.
Згідно із загальнонаціональним дослідженням «Безпека в Інтернеті», проведеним у березні – квітні 2021 року Київським міжнародним інститутом соціології за ініціативи Міністерства цифрової трансформації, Міністерства внутрішніх справ та за підтримки Консультативної місії Європейського Союзу, 92% опитаних респондентів віком 15 років і старше і 98% респондентів 12-14 років щоденно користуються Інтернетом. Основний спосіб доступу до мережі – смартфон (особливо акцент на смартфоні роблять дівчата 12-14 і 15-19 років).
У сучасному світі в умовах COVID-19 важко уявити життя без Інтернету як дорослим, так і дітям. Засоби всесвітньої мережі розширюють можливості для навчання і розвитку, спілкування з друзями та рідними, отримання інформації тощо. Але якщо дорослі здатні оминати шкідливий контент, то діти, які стикаються зі злочинними намірами в Інтернеті, можуть злякатися та замкнутися в собі.
Саме для навчання дітей в Україні способам захисту від злочинців в мережі 18 листопада 2021 року, в Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства, освітній проєкт #stop_sexтинг за підтримки телекомунікаційної компанії «Київстар» та посольства Великої Британії в Україні розпочали всеукраїнську освітню кампанію «Рік безпечного Інтернету».
Проєкт #stop_sexтинг ‒ найбільший в Україні освітній проєкт щодо захисту дітей в Інтернеті, який отримав премію Глобального договору ООН та навчив більше ніж півмільйона дітей та батьків безпеці в Інтернеті.
В контексті освітньо-інформаційної кампанії проєкт #stop_sexтинг та Урядовий контактний центр, за підтримки Віце-прем’єр-міністра України – Міністра цифрової трансформації, Міністерства соціальної політики, Міністерства внутрішніх справ та Уповноваженого Президента України з прав дитини, створили у вересні 2020 року першу в країні консультаційну «гарячу лінію» з питань безпеки дітей в Інтернеті за номером телефону 1545 (далі обрати 3). Фахівці лінії надають кваліфіковані консультації щодо особливостей технічних налаштувань застосунків, якими діти користуються в цифровому середовищі, а також підвищують рівень обізнаності дітей, батьків, фахівців, які працюють в контакті з дітьми, щодо попередження та реагування на ризики, на які діти можуть наражатися в Інтернеті. Здійснювати дзвінки на лінію можна цілодобово, безкоштовно й анонімно. Так, упродовж 2021 року на «гарячу лінію» з питань безпеки дітей в Інтернеті надійшло 5,4 тис. звернень як дорослих, так і дітей.
Непересічною подію в рамках освітньої кампанії «Рік безпечного Інтернету» стало розроблення українськими фахівцями першого в світі квесту з віртуальною реальністю для дітей про онлайн-безпеку, який був презентований 10 лютого 2022 року в бібліотеці Київського Палацу дітей та юнацтва представниками компанії #stop_sexтинг. У відкритті виставки взяли участь представники Урядового контактного центру, які опікуються забезпеченням роботи «гарячої лінії» з питань безпеки дітей в Інтернеті.
Виставка-квест з віртуальною реальністю «(Не)дитячі онлайн-стосунки» розрахована на дітей, підлітків і батьків, які хочуть більше зрозуміти онлайн-реальність дітей. Під час подорожі у віртуальний світ відвідувачі виставки опиняються в кімнаті підлітка, який постраждав від спілкування в Інтернеті, у форматі квесту можуть дослідити його досвід та спільно з ним прийняти рішення щодо подальших дій. За допомогою VR-окулярів діти та дорослі можуть крок за кроком відтворити історію про небезпечну ситуацію в Інтернеті та у форматі квесту пройти шлях від ілюзорної безпеки в кімнаті до прийняття рішення, яке вплине на життя. Виставка-квест працюватиме до 15 лютого ц. р.
Отже, спільними партнерськими зусиллями – міжнародних організацій, дипломатичних представництв, провідних організацій та компаній, а також державної установи «Урядовий контактний центр» створюються передумови для убезпечення дітей та підлітків від шкідливого і загрозливого онлайн-контенту, захисту прав дітей у цифровому середовищі.