У січні 2019 року зареєстровано 107 364 звернення, прийнятих засобами телефонного зв’язку (100 606) та через Інтернет (6 758 ‒ електронні звернення), у тому числі через Урядовий портал. На звернення, що не потребували розгляду органів виконавчої влади (37 319, або 34,8 % від загального числа), фахівці Центру надали заявникам роз’яснення норм законодавства та необхідну довідкову інформацію.
У проблематиці звернень переважали, як і у грудні 2018 року, питання соціального захисту населення (38 388), передусім стосовно отримання житлової субсидії.
Пріоритетним для громадян є також комплекс питань комунального господарства (16 591 звернення); порівняно з груднем минулого року більшої актуальності набули питання тарифної політики та оплати за комунальні послуги. Масовий характер мали скарги громадян щодо проведеного газопостачальниками перерахунку за послуги з газопостачання у зв’язку зі скасуванням норм споживання газу, що діяли у період 2014-2018 років для житлових приміщень без газових лічильників (Постанова Верховного Суду України від 27.11.2018 р.).
Збільшення кількості звернень з питань пенсійного забезпечення (8 174) відбулося за рахунок зростання числа звернень стосовно перерахунку та нарахування пенсій у зв’язку з підвищенням мінімальної заробітної плати з 1 січня 2019 року.
У сукупності звернення з питань соціального захисту населення, комунального господарства та пенсійного забезпечення становлять 58,8 % від загальної кількості звернень.
На запроваджену за дорученням Прем’єр-міністра України «гарячу лінію» для підприємців від суб’єктів підприємництва надійшло 343 звернення, на 92 з них Центром надано заявникам загальні роз’яснення та довідкову інформацію. Більше третини звернень підприємців належить до компетенції ДФС. Скарги підприємців, надіслані місцевим державним адміністраціям, стосувалася в основному неналежного виконання договірних зобов’язань підприємствами-надавачами комунальних послуг, найчастіше електропостачання.
Дві третини звернень, що потребували невідкладного реагування органів влади, стосувалися сфери охорони здоров’я. Оперативного реагування вимагали повідомлення щодо розчищення від снігових заметів автомобільних доріг; відновлення опалення та інших комунальних послуг тощо.
Органам виконавчої влади та Секретаріату Кабінету Міністрів надіслано на розгляд 70 045 звернень (65,2 % від загальної кількості). За тематичною спрямованістю в них переважали питання: соціального захисту населення – 25 947 (37,0 %), комунального господарства – 14 325 (20,5 %), пенсійного забезпечення – 6 325 (9,0 %), діяльності посадових, службових осіб, корупції – 2 448 (3,5 %), охорони здоров’я – 2 088 (3,0 %).
Найбільше число звернень, у розрахунку на 10 тисяч населення, надійшло (за середнього показника по Україні 15,5 звернення) з Дніпропетровської області (30,7), м. Києва (30,7), Харківської (24,7), Сумської (23,7), Кіровоградської (22,3), Херсонської (19,2) областей та найменше – Тернопільської (6,5), Закарпатської (6,8), Волинської (8,8), Рівненської (8,8) та Луганської (8,9) областей. Зазначені показники є певними індикаторами сконцентрованості соціально чутливих проблем у регіонах.
За допомогу у вирішенні порушених питань заявниками висловлено 264 подяки, зокрема: Красівському сільському голові Криворізького району Дніпропетровської області – за сприяння у розчищенні від снігових заметів автомобільних доріг у межах Красівської сільради; керівнику військово-цивільної адміністрації міста Золоте та села Катеринівка Попаснянського району Луганської області – за сприяння у проведенні ремонту покрівель будинків мешканців м. Золоте; голові Олександрівської селищної адміністрації Чорноморської міської ради Одеської області – за відновлення вуличного освітлення у селищі.