За березень 2015 року по телефону та через Інтернет на урядову «гарячу лінію» звернулося 147 845 заявників з усіх регіонів України та із-за її меж. Зареєстровано 128 332 звернення, що удвічі більше порівняно з березнем 2014 року. Органам виконавчої влади надіслано на розгляд 40,1 тис. звернень. На 88,2 тис. звернень заявникам надано консультації та роз’яснення щодо норм законодавства, актуальних питань державної політики, а також необхідну довідкову інформацію.
Аналіз отриманих звернень засвідчив подальше підвищення актуальності соціальної проблематики, зростання стурбованості населення загостренням соціально-економічного становища в країні, сподівання людей на отримання допомоги від держави. Заявники, зокрема, цікавилися змінами з 1 квітня 2015 року в порядку нарахування пенсій для працюючих пенсіонерів відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення», а також щодо оподаткування доходів фізичних осіб (у тому числі пенсіонерів) у зв’язку із набранням чинностіз 1 січня 2015 року відповідного Закону України про внесення змін у Податковий кодекс та деякі законодавчі акти щодо податкової реформи. Відповідно Центр посилив інформування населення стосовно житлових субсидій та компенсацій додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів, вирішення актуальних питань пенсійного забезпечення, видачі щомісячної адресної допомоги вимушеним переселенцям з Донбасу та Криму.
Центр проводить опитування заявників, які звертаються на урядову «гарячу лінію», щодо їх поінформованості про запровадження спрощеного порядку надання житлових субсидій, та інформує Кабінет Міністрів України і Мінсоцполітики про його результати. Працівники Центру надають заявникам відповідні консультації та роз’яснення, а також контактні дані органів праці та соціального захисту населення, до яких вони можуть звернутися з питань призначення субсидій.
Актуальними у зверненнях залишалися питання безпеки та обороноздатності країни. Заявники зверталися на урядову «гарячу лінію» з пропозиціями про підвищення рівня боєздатності українських військових формувань, а також щодо добровільного призову на військову службу, участі в АТО.
Одне з провідних місць у тематичній структурі звернень займає проблема боротьби з корупцією. Центр постійно приймає повідомлення щодо фактів корупції та невідкладно надсилає відповідним органам виконавчої влади для перевірки викладених у них фактів та реагування.
Заявники, зокрема, скаржилися на неналежне забезпечення життєво необхідними лікарськими засобами та виробами медичного призначення. Центр щоденно інформує про надходження таких звернень Уряд і Міністерство охорони здоров’я.
У цілому, як показує аналіз звернень, надісланих на розгляд органам виконавчої влади, заявників найбільше турбували проблеми:
соціального захисту – 26,7% від загальної кількості;
пенсійного забезпечення – 13,4%;
комунального господарства – 11,4%;
діяльності посадових, службових осіб, корупції – 6,7%;
оплати праці – 4,3%;
охорони здоров’я – 3,4%.
За оперативність та небайдуже ставлення під час вирішення питань заявників у березні було зареєстровано 177 подяк центральним і місцевим органам виконавчої влади, з яких кожне п’яте – на адресу медичних працівниківта працівникам Центру.