11 травня 2021 року з 14 до 16 години працювала щотижнева пряма телефонна лінія Кабінету Міністрів України за участю заступника Міністра цифрової трансформації України Олександра Шелеста. Роботу прямої лінії забезпечували працівники Урядового контактного центру шляхом трансферу дзвінків, шо надходять на урядову «гарячу лінію» 1545, на відповідний номер телефону Мінцифри.
Телефонували жителі Івано-Франківської, Закарпатської, Львівської, Одеської, Хмельницької областей, а також з Одеси, Львова та Харкова.
Ключовим та найбільш очікуваним для більшості додзвонювачів було питання можливості отримати одноразову матеріальну допомогу застрахованими особами на період обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2.
Звернення переважно стосувалися роботи Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі за допомогою мобільного додатка «Дія», під час подання заяви на виплату цієї допомоги. Найчастіше громадяни повідомляли про відмову у призначенні виплат, затримку розгляду заяви та бажали отримати роз’яснення, як діяти далі.
Так, мешканка м. Кам’янець-Подільський Хмельницької області, яка є фізичною особою-підприємцем другої групи , особою з інвалідністю ІІІ групи, у грудні 2020 року не змогла пройти реєстрацію на Єдиному вебпорталі електронних послуг «Дія» або застосунку «Дія» для отримання одноразової допомоги як застрахованій особі. В системі зазначається, що заявниця не має на це права, оскільки не сплачує ЄСВ. Жінка просила допомогти пройти реєстрацію.
Також з Хмельницької області був дзвінок від фізичної особи-підприємця з проханням посприяти в можливості подати заяву в мобільному застосунку «Дія» для отримання одноразової матеріальної допомоги в розмірі 8000 грн.
Харків’янин повідомив, що майже місяць очікує на підтвердження прийому заяви через мобільний застосунок «Дія». Звертався до служби технічної підтримки порталу, але питання не вирішується. Заявник просив надати роз’яснення стосовно причин відмови.
З пропозицією щодо можливості запровадити Державний електронний реєстр всіх необхідних документів – декларацій, довідок про доходи та інших до Олександра Шелеста звернувся житель Закарпатської області. За його переконанням, громадяни України мають вирішувати всі соціальні питання без подання паперових носіїв інформації та особистого звернення до органів виконавчої влади.
Зрозуміло, що не на всі запитання, що пролунали від громадян під час прямої телефонної лінії, можна було оперативно надати відповіді. Заступник Міністра цифрової трансформації Олександр Шелест обіцяв, що всі звернення, які потребують детального вивчення, будуть зареєстровані та на них заявники отримують письмові відповіді у передбачені законодавством терміни.