Урядовий контактний центр

Урядова "гаряча лінія"
– Урядова «Гаряча лінія» для дзвінків із-за кордону (оплата за тарифами відповідного оператора зв’язку)

– «Гаряча лінія» з питань Міністерства оборони України

– «Гаряча лінія» із соціальних питань

– «Гаряча лінія» з питань протидії торгівлі людьми та домашньому насильству

– лінія довіри РНБО з питань контрабанди та корупції на митниці

– «Гаряча лінія» з питань освіти для мешканців тимчасово окупованих територій

– «Гаряча лінія» Міндовкілля на зв’язку з питань захисту довкілля та природних ресурсів України

– «Гаряча лінія» з питань безпеки дітей в Інтернеті
Гаряча лінія для громадян з порушенням слуху:

Зателефонувати зараз
Урядова “гаряча лінія” 1545(webcall)
Пн-Чт 9:00 – 18:00, Пт 9:00 – 16:45

Соціальний захист населення
Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги

Постанова Кабінету Міністрів України “Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги” № 117 від 29 січня 2003 року.

1. Запровадити Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (далі – Реєстр).

2. Затвердити Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, що додається.

3. Міністерству соціальної політики:

1) забезпечити внесення до Реєстру інформації про:

осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Законів України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, “Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні”, “Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист”, “Про відновлення прав осіб, депортованих за національною ознакою”, “Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років”, “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей”, “Про освіту”, “Про прокуратуру”, “Про Службу безпеки України”, “Про бібліотеки і бібліотечну справу”, “Про захист рослин”, “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”, “Про жертви нацистських переслідувань”, “Про Державну кримінально-виконавчу службу України”, “Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України”, “Про охорону дитинства”, “Про соціальний захист дітей війни”, “Про культуру”, Основ законодавства України про охорону здоров’я і пенсіонерів за віком;

педагогічних, медичних, фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин та працівників культури в сільській місцевості і селищах міського типу, які мають право на отримання пільг відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про бібліотеки і бібліотечну справу”, “Про музеї та музейну справу”, “Про захист рослин”, “Про культуру” та Основ законодавства України про охорону здоров’я;

2) подавати інформацію, що міститься в Реєстрі, центральним органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування для забезпечення надання пільг особам, які мають на них право, з дотриманням вимог Законів України “Про інформацію” та “Про захист персональних даних”.

4. Органам, закладам і установам Міністерства внутрішніх справ, Державного департаменту з питань виконання покарань, Державної податкової адміністрації, Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерства оборони, Міністерства освіти і науки, Служби безпеки, Міністерства культури і туризму, Міністерства аграрної політики, Міністерства вугільної промисловості, Міністерства палива та енергетики, Міністерства охорони здоров’я передати структурним підрозділам з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад інформацію про осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою, перебувають або перебували на обліку у зазначених органах, закладах і установах.

Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 29 січня 2003 року.

1. Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (далі – Реєстр), – автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою згідно із законами України, отримують пільги, передбачені для педагогічних, медичних, фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин та працівників культури в сільській місцевості і селищах міського типу (далі – пільговики).

Держателем Реєстру є Мінсоцполітики.

Адміністратором Реєстру є державне підприємство “Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України”, яке забезпечує його формування, технологічне супроводження, підтримку та розроблення програмного забезпечення для функціонування Реєстру, оперативне керування, пошук і відбір даних для підготовки аналітичних звітів.

2. До Реєстру вноситься така інформація:

про пільговиків – прізвище, ім’я, по батькові, число, місяць, рік народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають про це відмітку в паспорті громадянина України) (далі – реєстраційний номер облікової картки платника податків), адреса задекларованого (зареєстрованого) місця проживання (перебування) або адреса фактичного місця проживання), реквізити паспорта громадянина України, документа, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства, особу, яку визнано в Україні біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, та документа, що підтверджує право на пільги, а також категорія пільговика.

Інформація про осіб, які мають право на пільги відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, вноситься до Реєстру диференційовано з урахуванням належності особи до визначеної підкатегорії.

У разі втрати в установленому порядку права на пільги особами, зазначеними в цьому пункті, відповідна інформація вноситься до Реєстру, за поданням органу, уповноваженого на встановлення та позбавлення відповідного статусу, за формою, визначеною в додатку 1.

3. Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад/органи Пенсійного фонду України (далі – уповноважені органи):

організовують збирання, систематизацію і зберігання зазначеної в пункті 2 цього Положення інформації та забезпечують її автоматизоване використання для розрахунку розміру пільг та їх виплати;

ведуть облік пільговиків шляхом формування на кожного пільговика персональної облікової картки, в якій використовується реєстраційний номер облікової картки платника податків;

вносять до Реєстру відповідні уточнення в разі визнання такими, що втратили чинність, чи зупинення дії окремих норм законодавчих актів, на підставі яких пільговики отримують пільги;

надають консультації пільговикам, постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей, підприємствам та організаціям, що надають послуги.

Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі – структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) виконують передбачені цим пунктом функції до 30 листопада 2022 р. включно, органи Пенсійного фонду України – з 1 грудня 2022 року.

Для забезпечення наповнення Реєстру із січня 2023 р. Пенсійним фондом України державне підприємство “Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики” здійснює міграцію Реєстру станом на 1 січня 2023 року.

4. Уповноважені органи з дотриманням вимог Законів України “Про інформацію” і “Про захист персональних даних” мають право:

отримувати від пільговиків документи, що підтверджують їх право на пільги;

проводити перевірку достовірності поданих документів;

отримувати відомості від пільговиків, а також від державних органів, де перебувають на обліку пільговики, підприємств та організацій, що надають послуги, житлово-експлуатаційних організацій;

використовувати під час наповнення Реєстру інформацію з інших баз даних щодо персоніфікованого обліку осіб, які мають право на пільги;

надавати інформацію, яка міститься в Реєстрі, підприємствам та організаціям, що надають послуги, на запити та в межах їх компетенції, а також органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування з метою надання пільг, передбачених законодавчими актами, пільговикам для здійснення ними своїх повноважень.

Для підтвердження даних про смерть пільговиків використовуються відомості з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, які передаються до Мінсоцполітики/Пенсійного фонду України шляхом автоматизованого обміну електронними даними між інформаційними ресурсами Мін’юсту та Мінсоцполітики/Пенсійного фонду України через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів у порядку, передбаченому законодавством.

Розголошення отриманої уповноваженими органами інформації про пільговика без його згоди забороняється, крім випадків, передбачених законодавством.

5. Для включення до Реєстру інформації про пільговика такий пільговик (крім педагогічних, медичних та фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин і працівників культури в сільській місцевості і селищах міського типу) подає заяву про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, за формою згідно з додатком 2 (далі – заява), копії документів, що підтверджують право пільговика на пільги (з пред’явленням оригіналів зазначених документів; особи, зазначені у статтях 6-10-1, 16-1 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту“, – з пред’явленням відповідних посвідчень (оригіналів або електронного посвідчення ветерана) згідно із законодавством), копію документа, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (картка платника податків), зокрема копію, надану в електронній формі (за наявності в одержувача інформації технічної можливості провести перевірку відповідності реєстраційних даних фізичної особи за даними Державного реєстру фізичних осіб – платників податків в електронній формі інформаційно-комунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства з питань захисту інформації), або копію паспорта громадянина України, або свідоцтва про народження (на вибір) із внесеними даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків або з відповідною відміткою у разі, коли особа через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, пред’являє паспорт громадянина України або тимчасове посвідченням громадянина України (для іноземців та осіб без громадянства – паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства, посвідка на постійне/тимчасове проживання, посвідчення біженця або інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України), а також надає унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) та будь-який офіційний документ, що підтверджує фактичне місце проживання (за потреби):

до 30 листопада 2022 р. – структурним підрозділам з питань соціального захисту населення за зареєстрованим або фактичним місцем проживання пільговика;

з 1 грудня 2022 р. – органам Пенсійного фонду України.

Відомості, зазначені в документах, що додаються до заяви, можуть бути отримані шляхом електронної інформаційної взаємодії з відповідними центральними органами виконавчої влади.

Документами, що підтверджують фактичне місце проживання пільговика, є довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та інший офіційний документ, що підтверджує фактичне місце проживання пільговика, а в разі їх відсутності – акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання особи за формою, затвердженою Мінсоцполітики, який складається посадовою особою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади.

В акті обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання особи зазначаються:

відомості про пільговика (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); інформація про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування)/фактичне місце проживання (вулиця, номер будинку, номер квартири, населений пункт, район, область, поштовий індекс);

відомості про осіб, які фактично проживають у житлі (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), родинний зв’язок (стосовно пільговика).

Зазначені відомості щодо педагогічних, медичних та фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин і працівників культури в сільській місцевості і селищах міського типу надаються бюджетними установами, казенними підприємствами та комунальними некомерційними підприємствами, що утворюються в результаті реорганізації державних та комунальних закладів охорони здоров’я, де працюють такі особи, уповноваженим органам.

Заява з необхідними документами та/або відомостями також подається до уповноваженої посадової особи виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади (далі – посадові особи виконавчого органу) та посадових осіб центру надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному уповноваженому органу.

Заява з необхідними документами та/або відомостями подається до уповноваженого органу особисто, поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний додаток Пенсійного фонду України або Єдиний державний вебпортал електронних послуг – за наявності технічної можливості).

Заяви з необхідними документами та/або відомостями для включення до Реєстру інформації про пільговиків приймаються посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг виключно з формуванням електронної справи.

Заяви з документами, необхідними для включення до Реєстру інформації про пільговиків (після формування електронної справи), у паперовій формі передаються не рідше ніж один раз на два тижні:

до 30 листопада 2022 р. – структурним підрозділам з питань соціального захисту населення;

з 1 грудня 2022 р. – органам Пенсійного фонду України.

Якщо пільговик з поважних причин (хвороба, інвалідність тощо) самостійно не може звернутися до уповноваженого органу, посадової особи виконавчого органу або посадової особи центру надання адміністративних послуг, така особа вживає заходів для включення інформації про пільговика до Реєстру.

Якщо під час наповнення Реєстру використовується інформація з інших баз даних щодо персоніфікованого обліку громадян, до Реєстру включається інформація про пільговика без його особистої участі (за винятком інформації, що міститься у базі персональних даних – Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків).

6. Якщо фізична особа має право на пільги згідно з кількома законами, до Реєстру включається така інформація про пільговика.

7. У разі зміни зареєстрованого (задекларованого) або фактичного місця проживання пільговик або його законний представник повинен повідомити про це письмово:

до 30 листопада 2022 р. включно – структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

У разі зміни зареєстрованого (задекларованого) або фактичного місця проживання в межах адміністративно-територіальної одиниці, яку обслуговує структурний підрозділ з питань соціального захисту населення, такий підрозділ вносить відповідні зміни до Реєстру.

У разі зміни зареєстрованого (задекларованого) або фактичного місця проживання поза межами адміністративно-територіальної одиниці пільговик знімається з обліку в структурному підрозділі з питань соціального захисту населення та стає на облік за новим місцем проживання.

Структурний підрозділ з питань соціального захисту населення за попереднім місцем проживання пільговика закриває його персональну облікову картку та видає пільговику довідку про зняття з обліку, а за новим місцем проживання відкриває нову облікову картку з дати реєстрації пільговика;

з 1 грудня 2022 р. – органу Пенсійного фонду України.

Орган Пенсійного фонду України вносить відповідні зміни до Реєстру.

8. У разі зміни будь-яких відомостей, зазначених у пункті 2 цього Положення, що потребує коригування включеної до Реєстру інформації про пільговика, він повідомляє про це протягом 30 днів уповноваженому органу (до 30 листопада 2022 р. включно – структурному підрозділу з питань соціального захисту населення, з 1 грудня 2022 р. – органу Пенсійного фонду України).

9. Пільговик має право знайомитися з даними, що містяться в Реєстрі, та у разі незгоди з ними звернутися письмово до уповноваженого органу про їх виправлення.