Протягом грудня 2018 року на урядову «гарячу лінію», функціонування якої забезпечує Урядовий контактний центр (Центр), надійшло 116 018 звернень (у листопаді – 114 618), у тому числі електронних – 6 471 (отриманих через Урядовий портал – 1 197 та веб-сайт Центру – 5 274). У 41 182 випадках працівники Центру надали заявникам консультації та роз’яснення норм законодавства, а також довідкову інформацію. Більшість звернень (64,5 % від загальної кількості) було надіслано на розгляд органам виконавчої влади і Секретаріату Кабінету Міністрів України.
У зверненнях громадян домінує комплекс питань соціального спрямування та житлово-комунальної сфери, що пов’язано, перш за все, з тривалим розглядом документів для оформлення житлової субсидії, а також неналежним та не завжди якісним наданням житлово-комунальних послуг за обтяжливими для населення комунальними тарифами. В цілому соціальні та комунальні питання становили 56 % від загального числа звернень.
Водночас, незважаючи на певне зменшення числа звернень щодо пенсійного забезпечення, питання нарахування та перерахунку пенсій з метою їх збільшення залишається і надалі актуальним для пенсіонерів.
Пріоритетної уваги потребували звернення невідкладного характеру, що вимагали оперативного реагування органів влади на місцях. Більшість першочергових звернень була спричинена проблемами у сфері охорони здоров’я, з них майже дві третини – незабезпеченням хворих на тяжкі захворювання медичними препаратами на пільгових умовах. Оперативного реагування потребували звернення щодо ліквідації надзвичайної ситуації, спричиненої несприятливими погодними умовами з сильними снігопадами: розчищення від снігових заметів автомобільних доріг та надання допомоги людям, які опинилися у заторах, ремонту повітряних ліній електропередачі та відновлення електропостачання населених пунктів тощо.
На розгляд органам виконавчої влади і Секретаріату Кабінету Міністрів надіслано 74 836 звернень, у яких порушено питання: соціального захисту населення (33 351, або 44,6 %), комунального господарства (13 858, або 18,5 %), пенсійного забезпечення (5 249, або 7,0 %), діяльності посадових, службових осіб (3 017, або 4,0 %), охорони здоров’я (1 999, або 2,7 %) та інші.
У розрахунку на 10 тисяч населення найбільш активно зверталися (за середнього показника по Україні 16,6 звернення) жителі м. Києва (33,9), Дніпропетровської (31,7), Полтавської (24,6), Харківської (23,6), Сумської (23,5), Херсонської (21,3), Черкаської (21,1) областей та найменше – Закарпатської (6,7), Тернопільської (7,5), Луганської (8,3), Волинської (8,4), Рівненської (8,7) областей.
Висловлено 334 подяки за сприяння у вирішенні порушених питань: призначенні та виплаті житлової субсидії (69); безкоштовному оздоровленні пенсіонерів та осіб з інвалідністю з м. Дніпра; переведенні за новою адресою проживання та збільшенні розміру пенсій внутрішньо переміщених осіб; забезпеченні громадського порядку у Дніпропетровській області під час воєнного стану; оперативному розчищенні від снігових заметів доріг у с. Стасі Диканського району Полтавської області; покращенні благоустрою (проведенні капітального ремонту доріг, облаштуванні зупинок громадського транспорту та відновленні вуличного освітлення) у м. Кам’янському Дніпропетровської області; заміні аварійної опори лінії електропередачі у м. Ромнах Сумської області тощо.