В Урядовому контактному центрі відбувся іспит на знання української жестової мови

За ініціативи Кабінету Міністрів України, в Урядовому контактному центрі у 2017 році у тестовому режимі було запроваджено web-комунікацію для громадян з порушенням слуху. Так, на платформі управління організації прийому звернень було створено сектор прийому звернень з використанням жестової мови для можливості громадян з порушенням слуху за допомогою відеозв’язку звернутися на урядову «гарячу лінію» 1545 із пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями), скаргами, адресованими органам виконавчої влади.

З початку 2018 року Центр приймає такі звернення за допомогою Skype-зв’язку за іменами: Урядова гаряча лінія 1545-1, Урядова гаряча лінія 1545-2, Урядова гаряча лінія 1545-3. Для цього було  вирішено питання щодо укомплектування штату сектору прийому звернень з використанням жестової мови. Особливі вимоги для таких працівників: практичний досвід перекладача жестової мови, рекомендації професійних громадських об’єднань перекладачів жестової мови в Україні, володіння українською жестовою мовою, а також досвід роботи з громадянами, які мають порушення слуху. Провідні консультанти сектору Вишник Лідія та Іонова Альона пройшли навчання у Центрі жестової мови Українського товариства глухих (УТОГ).  

22 травня 2018 року в Урядовому контактному центрі відбувся іспит для  Вишник Лідії та Іонової Альони з метою визначення рівня знання української жестової мови для прийому звернень до органів виконавчої влади від осіб з порушенням слуху. У заході взяли участь члени екзаменаційної комісії: Чепчина І.І. – Голова ЦП Українського товариства глухих, Кривко Т.О. – перший заступник Голови УТОГ; директор Культурного центру УТОГ Гончаренко В.М.; завідувач Школи жестової мови Журкова Т.В. та викладачі школи. Всі вони є партнерами Урядового контактного центру у справі розширення комунікації організацій громадянського суспільства з органами виконавчої влади. Також було присутнє керівництво Урядового контактного центру.

За результатами іспиту працівникам Центру були вручені сертифікати, які засвідчують, що вони пройшли базовий курс навчання основ української жестової мови. 

Підсумовуючи проведення заходу, виконуючий обов’язки директора Урядового контактного центру Олена Антоненко зазначила, що спільними зусиллями для громадян з порушенням функцій мовлення та слуху створено можливість повної та ефективної участі в житті суспільства нарівні з іншими, що сприяє реалізації їхніх прав, прийняттю органами влади суспільно важливих рішень з урахуванням думки цієї категорії громадян.

Голова Центрального правління Українського товариства глухих Чепчина І. І. та в.о. директора Урядового контактного центру Антоненко О. О. в операторському залі Центру

 

Провідні консультанти Центру Вишник Лідія та Іонова Альона здають іспит з української жестової мови

 

Учасники заходу на перевірку знання української жестової мови