Інформація про звернення до органів виконавчої влади, що надійшли на урядову «гарячу лінію» у ІІ кварталі 2017 року

Протягом квітня – червня 2017 року на урядову «гарячу лінію» 15-45, через Урядовий портал та веб-сайт Урядового контактного центру (Центр) прийнято 334 899 звернень, у тому числі 12 046 електронних. На 183 331 звернення (54,7%), що не потребували розгляду в органах виконавчої влади, працівники Центру надали заявникам консультації та роз’яснення щодо норм законодавства і необхідну довідкову інформацію.

10 квітня, вдруге у поточному році, Центр відвідав Прем’єр-міністр України В.Б. Гройсман, який поспілкувався з громадянами по телефону урядової «гарячої лінії», відповів на їхні звернення.

Аналіз отриманих звернень засвідчує пріоритетність питань соціального спрямування, що відображають як суспільний запит на досягнення вищої якості життя, так і невдоволення заявників матеріальними труднощами, що зумовлені неплатоспроможністю багатьох сімей, високими тарифами на комунальні послуги, проблемами в отриманні кваліфікованої і вчасної медичної допомоги, фактами хабарництва та корупції.

Громадяни зацікавлено сприйняли започаткування реформ, зокрема презентованого 17 травня 2017 р. Прем’єр-міністром України проекту Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення пенсій». З метою забезпечення надання роз’яснень заявникам, які звертаються на урядову «гарячу лінію» стосовно пенсійної реформи, у Центрі було проведено цикл навчальних занять для працівників установи за участю провідних фахівців Міністерства соціальної політики.  

У надісланих на розгляд органам виконавчої влади і Секретаріату Кабінету Міністрів України 151 568 (45,3 %) зверненнях переважали питання, передусім, соціально-гуманітарного спрямування, а саме: соціального захисту населення (34 728, або 22,9 %), комунального господарства (28 695, або 18,9 %), діяльності посадових і службових осіб (14 576, або 9,5 %), пенсійного забезпечення (9 938, або 6,6 %), охорони здоров’я (8 865, або 5,8 %), оплати праці (4 493, або 3,0 %).Водночас зросла частка звернень щодо проблем будівництва та благоустрою (5 132, або 3,4 %).

У розрахунку на 10 тис. населення найактивніше зверталися (при середньому показнику по Україні 32,0 звернення) жителі м. Києва (80,2), Дніпропетровської (69,4), Херсонської (48,9), Харківської (48,7), Кіровоградської (40,6), Запорізької (39,3) областей, найменш активно – Тернопільської (13,4) та Закарпатської (13,8) областей.

За регіональним розподілом переважали наступні питання: соціальний захист – Дніпропетровська, Харківська та Донецька області, комунальне господарство – Дніпропетровська, Харківська, Львівська області та м. Київ, діяльність посадових і службових осіб, корупційні дії – м. Київ та Дніпропетровська область, пенсійне забезпечення – Харківська, Дніпропетровська та Донецька області, охорона здоров’я – Дніпропетровська, Харківська області та м. Київ, оплата праці – Дніпропетровська та Миколаївська області, будівництво і благоустрій – Дніпропетровська, Львівська, Київська області та м. Київ.

За сприяння у вирішенні проблем заявників зареєстровано 1 217 подяк, з них 769 – на адресу органів виконавчої влади, 448 – працівникам Центру. Порівняно з попереднім кварталом у 1,7 раза збільшилося число подяк медичним працівникам, насамперед міст Харкова, Полтави і Львова. Крім того, отримано подяки на адресу міських голів Києва та Запоріжжя за сприяння у вирішенні проблем благоустрою та роботи міського транспорту.