Допомога людям з порушеннями функцій мовлення та слуху

4 липня 2017 року в Урядовому контактному центрі відбулася робоча нарада з питань виконання доручення Уряду щодо створення можливостей для людей з порушенням функцій мовлення та слуху повноцінного спілкування з фахівцями урядової «гарячої лінії» із застосуванням сучасних ІТ-технологій.

У робочій нараді під головуванням Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю Панасюк Р.В. взяли участь заступник директора Департаменту інформації та комунікацій з громадськістю, завідуюча відділом сприяння розвитку громадянського суспільства та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України Окша Н.В., директор Урядового контактного центру Плохій В.С., працівники Секретаріату Кабінету Міністрів України, Державного агентства з питань електронного урядування України, представники Всеукраїнської громадської організації інвалідів «Українське товариство глухих», перекладачі жестової мови, громадські діячі, працівники Урядового контактного центру, Центру Української жестової мови, розробники концепції інформаційної доступності для нечуючих  та ІТ-платформи для спілкування нечуючих.

У ході робочої наради відбулася широка дискусія щодо шляхів розширення можливостей  комунікації з органами виконавчої влади для  громадян з порушенням слуху і які користуються жестовою мовою. Окрім того, учасники наради звернули увагу на необхідність для таких людей створення умов для надсилання відеозвернень, можливостей виклику швидкої медичної допомоги, поліції, служби порятунку тощо, надання психологічної підтримки, первинної допомоги при зверненнях до органів соціального захисту та інше.

Обговорено також пропозиції щодо розробки і застосування програмного забезпечення, які необхідні для web-комунікацій. Акцентувалася увага на певних проблемах стосовно підготовки фахівців з володінням жестової мови для забезпечення спілкування з людьми із порушенням слуху, які звертаються на урядову «гарячу лінію».

Учасникам наради було у тестовому режимі продемонстровано можливості використання Skype-зв’язку із людиною, яка мовою жестів звернулася на урядову «гарячу лінію» з проханням викликати швидку медичну допомогу. Відеозвернення прийняв консультант, що володіє жестовою мовою, та невідкладно надіслав його відповідній службі для реагування і повідомив цю інформацію заявнику.

Учасники наради з питань створення можливостей
для комунікації людей з порушенням функцій мовлення та слуху

 

Під час наради в Урядовому контактному центрі