Інформація про звернення, які надійшли на урядову «гарячу лінію» у першому півріччі 2015 року

У І півріччі поточного року зареєстровано 760464 звернення на урядову «гарячу лінію» по телефону та через Інтернет з усіх регіонів України та із-за її меж, що вдвічі більше, ніж за аналогічний період 2014 року.

В умовах значного збільшення кількості звернень громадян державна установа «Урядовий контактний центр» (далі – Центр) забезпечувала у цілодобовому режимі безперебійне функціонування урядової «гарячої лінії» та веб-сайту Центру. Даний комунікаційний ресурс, що діє у складі Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади, набуває все більшого значення в суспільстві як ефективний засіб комунікації влади і громадян, дієво сприяє вирішенню життєвих запитів і потреб людей. 

Потенційні можливості Центру та постійно зростаюча потреба в оперативному інформуванні громадян щодо перебігу суспільних процесів, зокрема подій на Донбасі та в Криму, реформування економіки та соціальної сфери зумовили збільшення питомої ваги інформаційно-консультаційної роботи Центру. За півріччя на 547 тис. звернень (72 % загального числа зареєстрованих) фахівці Центру  надали громадянам  консультації та роз’яснення щодо норм законодавства, актуальних питань державної політики, а також необхідну довідкову інформацію та психологічну підтримку.

Із загальної кількості зареєстрованих звернень органам виконавчої влади надіслано на розгляд 213,4 тисячі. У них заявників найбільше турбували такі проблеми:

соціальний захист населення – 55,5 тис. (26,0% від загальної кількості), робота комунального господарства – 29,1 тис. (13,7%),

пенсійне забезпечення – 24,6 тис. (11,5%),

діяльність посадових і службових осіб, корупція – 15,1тис. (7,1%),

оплата праці – 9,3 тис. (4,3%).

Виключну увагу Центр приділяє прийманню, оперативному опрацюванню та контролю за розглядом на місцях звернень стосовно проведення антитерористичної операції (АТО), допомоги жителям Донбасу, які перебувають у зоні АТО, вимушеним переселенцям з Донецької, Луганської областей, АР Крим та м. Севастополя.

На підвищенні активності заявників, збільшенні числа їх звернень на урядову «гарячу лінію» позначилося прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2015 р. № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій».  Стосовно отримання житлових субсидій за І півріччя надійшло 195,5 тис. звернень.

У запитах громадян стосовно діяльності посадових і службових осіб, повідомленнях про корупцію особливо наголошувалося на взаємозв’язку рівня життя людей з ефективністю діяльності органів влади та їх посадових осіб щодо реальної протидії корупції. Заявники вимагають рішуче викорінювати корупцію та хабарництво, безвідповідальність і непрофесіоналізм в середовищі працівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, силових структур, а також у комунальній сфері, медицині, освіті тощо.

Громадяни висловлювали занепокоєння незадовільним станом охорони здоров’я, необґрунтованим закриттям та неналежним функціонуванням окремих медичних закладів, відмовою у безоплатному обслуговуванні та у виїзді бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги за викликами хворих тощо. Особливої гостроти набула проблема забезпечення лікарськими засобами (передусім важкохворих). Відповідно до доручення Кабінету Міністрів України Центр щоденно інформує Уряд і Міністерство охорони здоров’я про звернення щодо забезпечення ліками та виробами медичного призначення, зокрема тими, що закуповуються за загальнодержавними цільовими програмами.

Протягом першого півріччя зареєстровано 1427 подяк органам виконавчої влади, організаціям та працівникам Центру за сприяння у вирішенні порушених питань та морально-психологічну підтримку.