Про звернення, що надійшли на урядову телефонну
«гарячу лінію» та через Інтернет у 2012 році

 У 2012 році Урядовий контактний центр забезпечував функціонування урядової телефонної «гарячої лінії» 0-800-507-309 та веб-сайту Центру www.ukc.gov.ua, а також сприяв реалізації рішень Уряду щодо створення Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади.

Центр здійснював приймання звернень та своєчасне їх надсилання на розгляд центральним і місцевим органам виконавчої влади відповідно до компетенції. Заявникам також надавалися консультації та роз’яснення щодо норм законодавства та довідкова інформація. Відповідно до наданих повноважень Центр аналізував результати розгляду звернень органами виконавчої влади та регулярно інформував Секретаріат Кабінету Міністрів України.

2012 рік позначився зростанням активності громадян стосовно звернень на урядову телефонну «гарячу лінію» для вирішення їхніх проблем, внесення пропозицій органам виконавчої влади та висловлення власної думки з різних аспектів суспільного життя. Протягом року зареєстровано 459,4 тис. звернень, що на 49,2% більше ніж у 2011 році.      

Схвальний відгук громадськості знайшли Урядові заходи щодо виплат компенсацій за знеціненими заощадженнями колишнього Ощадбанку СРСР. Люди зазначали набагато кращу організацію цих виплат, ніж у 2008 році, та висловлювалися за їх подальше продовження.

У рамках, створених Центром за дорученням Уряду спеціалізованих «гарячих ліній» - «Діалог з малим бізнесом» та стосовно забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків, заявники з’ясовували законодавчі норми, висловлювали свої побажання і пропозиції з конкретних питань.

Водночас, як свідчить аналіз звернень, залишається чимало питань, які гостро непокоять людей, потребують невідкладного вирішення. Заявники скаржилися на матеріальні труднощі, пропонували органам виконавчої влади вжити конкретних заходів для забезпечення їхніх життєвих потреб. Найбільш актуальні проблеми, які турбують громадян, залишаються у сферах соціального захисту, житлово-комунального господарства, пенсійного забезпечення, охорони здоров’я, умов праці та трудових відносин, захисту справ споживачів, цінової і тарифної політики тощо.

На основі звернень, що надходили на урядову телефонну «гарячу лінію» та веб-сайт Центру, систематично готувалися матеріали для преси, телебачення і радіо, що оприлюднювалися також у мережі Інтернет (докладний перелік цих публікацій подається у розділі веб-сайту Центру «Про нас у ЗМІ»).

Зокрема, у 2012 році опубліковано 49 статей у газеті «Урядовий кур’єр» з питань, що порушували громадяни у зверненнях, зокрема з  охорони здоров’я, комунального господарства, безпеки транспорту, зайнятості населення, цін на продукти та ін. Матеріали паралельно розміщувалися на   веб-сайті газети.

У рамках співпраці Центру з Українським національним інформаційним агентством «Укрінформ» упродовж року на його інформаційній стрічці в рубриці «Новини» оприлюднені 48 матеріалів з проблем, порушених у зверненнях.

На Першому національному телеканалі здійснюється випуск  телевізійної програми «Уряд на зв’язку з громадянами». Протягом року в ефір вийшло 36 передач за участю керівників міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.

Триває співпраця Центру з Національною радіокомпанією. Минулого року транслювалося 50 випусків радіопередачі «Під контролем» з актуальних питань, що порушуються заявниками.                                      


Аналітичне управління Урядового контактного центру